Med dagens nya digitala möjligheter kan man skapa digitala ytor utomhus, Dooh, för att visa reklam på. Ett smart sätt att kunna förändra sitt budskap snabbt.
Inom reklamvärlden har ett nytt uttryck dykt upp. Dooh betyder digitala utomhusytor nära hemmet som används till reklam av något slag. Det kan vara en yta på en husvägg eller en stor skylt som står längs med en väg. Var som helst där man har en yta som går att visa reklam på och som är placerad så att många kan se den.
Den digitala världen har slagit igenom stort inom många områden. Och för reklammakare är det en fantastisk möjlighet att kunna visa upp ett företags budskap. Det blir tydligt, snyggt och dessutom går det snabbt och lätt att förändra när och hur man önskar. Därför kan man exempelvis lägga in en slinga med flera olika företags reklam eller bilder ur en reklamfilm.
Tydligt och snyggt med Dooh
Forna tiders reklamskyltar bestod ofta av ett flertal planscher som skulle klistras upp. Det var ett krångligt, tidskrävande och även farligt jobb. Men det var även så att samma reklambudskap blev sittande på utomhusytan under en längre tid.
Med hjälp av dooh kan man numera förändra utomhusytan mycket snabbt. Det gör att man kan visa reklam för flera olika företag på samma yta under samma tidsperiod. En fördel för såväl den som äger ytan som de företag som vill att reklamen ska synas där. Med dooh visas reklamen upp knivskarpt och perfekt.