Låt ert företag synas med entréskyltar i Stockholm

Det är viktigt att ta plats och synas för att bli sedd. Inte allra minst om du har ett företag som ska synas. Med entréskyltar i Stockholm blir du sedd.

För att underlätta det för eventuella kunder, eller om det är hyresgäster, så är det smart att ha tydliga namn vid entrén. Genom att ha en entréskylt så kan man tydligt visa vem det är som håller till var. Det passar att ha på kontoret, butiken, företaget, men även för att visa vem som bor i vilken lägenhet.

I Stockholm är det ännu viktigare att bli sedd. Det är hård konkurrens mellan företag och olika butiker. För att bli sedda av eventuella kunder, så behöver ni entréskyltar så ingen missar just er butik. Givetvis är det viktigt att det är en skylt som ni är nöjda med och som passar just det stället den ska vara på.

Få hjälp med perfekta entréskyltar

För att skapa perfekta entréskyltar så behöver ni kontakt med ett företag som verkligen kan sin sak. De som gör er skylt personlig just för er. De finns där ute och är redo att hjälpa er att göra den perfekta entréskylten.

Med god kontakt om vad som önskas, så slipper ni tråkiga missförstånd. Det är givetvis väldigt viktigt för dem att ni som kund är nöjd med entréskylten. Den är det som är inbjudande till lokalen och som syns utåt för andra människor. Med rätt företag får ni precis allt ni önskar i en skylt.

Solceller företag – en lönsam investering

Har ditt företag problem med kostnader som inte går att påverka och som hela tiden tar bett av era vinstmarginaler? Faktum är att många företag har problem i dagens Sverige och där den gemensamma nämnaren stavas elpriser. Ser man till det senaste året utveckling så har man sett att många redan dukat under och man ser att många också står på ruinens brant.

Att omständigheterna är externa är sant, men lika sant är också det faktum att man som företag faktiskt kan agera i den frågan. Att bara vänta in ett eventuellt elstöd från regeringen är ett plåster på ett öppet sår. Genom att själv ta taktpinnen och investera i solceller för företag är att agera på ett långsiktigt sätt.

Genom solceller för företag så ställer ni er utanför omvärlden priser och sätter er själva i förarsätet. Istället för att vara en besviken konsument så förvandlas ni till en lycklig producent av el – och kan dessutom räkna hem pengar genom att sälja överskottet av den elen som produceras vidare.

Välj rätt partner för solceller

Många tänker sig att solceller är en bra lösning – men att det också handlar om en framtida sådan. Sant är att solceller definitivt är framtidens energi, men lika sant är att vi står mitt i denna framtid. Dagens lösningar ger en extremt bra effekt och en rätt dimensionerad, rätt planerad och rätt installerad solcellsanläggning kommer att ge ett företag en fördel jämte sina konkurrenter.

Det man bör tänka på är att välja rätt företag inom solceller. Anläggningen måste planeras och dels utgå från hur byggnaden ser ut – framförallt taket – och där exempelvis solläge och era behov spelar en stor roll i hur den framtida anläggningen ska se ut.

Man ska även tänka mer långsiktigt vid valet av partner för solceller företag. Det ska underhållas, service ska utföras – och någon gång i framtiden så kommer också solpanelerna att ha spelat ut sin rätt och måste bytas ut mot nya. Genom att välja rätt partner så får ert företag också en långsiktig, stabil och trygg lösning för framtiden. Det är viktigt.

Publicerat den
Kategoriserat som Solpaneler

Bokföringsprogram för egenföretagare

Nya, smarta bokföringsprogram använder sig av en app så att en upptaget företagare enkelt kan sköta bokföringen på språng. Det är att ha bokföringen i fickan.

Att säga upp sig från en anställning för att starta eget och bli småföretagare är ett väldigt stort steg att ta. Men ibland kan det vara det enda rätta att göra. Det ger en möjlighet att bestämma över sin egen vardag på ett sätt som helt enkelt inte är möjligt när man har en chef över sig.

De bitar som gör att man kan tveka att ta steget är nog främst att man själv behöver se till att få och upprätthålla ett tillräckligt stort underlag av kunder. Dessutom är man kanske rädd att man kommer att behöva lägga mycket mer tid än en vanlig fyrtiotimmarsvecka för att få ekonomin att gå ihop och för att hålla kunderna nöjda.

Bokföringsprogram som är enkelt att använda

Den tredje och sista biten som kan ses som en tröskel, är det där med bokföring. Särskilt för den som har ett manuellt yrke, hantverkare till exempel, kan det ta emot väldigt mycket att behöva sätta sig in i hur just bokföring fungerar. Området är onekligen komplext.

Som tur är så finns det dock riktigt smidiga bokföringsprogram att använda nuförtiden. Det finns till och med program i form av appar, som gör att man kan fixa bokföringen på språng. Ett foto av det som ska utgöra verifikation, några klick, och så är det ordnat. Det kan knappast bli enklare.

Publicerat den
Kategoriserat som Ekonomi

Redovisning i Stockholm – lägg ut administration

En dröm för många är att starta eget bolag. Men för en entreprenör kan administration bli ett gissel. Anlita en firma som utför redovisning i Stockholm.

Att kunna starta eget bolag och bli sin lyckas egen smed, är en önskedröm för många. Inte sällan har man skaffat sig stort kunnande inom en specifik bransch från en anställning. Kanske som tekniker eller säljare. Men att driva företag kräver administration som helst ska skötas av andra.

Du ska starta ett företag tillsammans med en tidigare kollega. Ni har stort tekniskt kunnande om er bransch och bra kontakt med tilltänkta kunder. Verksamheten omfattar montage av komponenter till färdiga slutprodukter. Era kunder kommer inte bara att finnas i Sverige utan även utomlands. Försäljningen sker både med och utan mervärdesskatt. Hur deklareras det?

Redovisning i Stockholm – bokföring och uppföljning

Redan från början inser ni att företagets bokföring måste läggas ut. Ni kontaktar en firma som sysslar med redovisning i Stockholm. De börjar med att ta tag i bolagsbildningen. Ett aktiekapital betalas in till ett speciellt bankkonto och byrån lämnar in alla erforderliga uppgifter till Bolagsverket och Skatteverket.

In- och utbetalningar sköter ni som ägare själva, men redovisningsbyrån har tillgång till era bankkontoutdrag. Uppgifterna därifrån tillsammans med kvitton med mera blir underlag för bokföringen i bolaget. Byrån deklarerar månatligen moms och arbetsgivaravgifter. Varje månad kan ni stämma av ert ekonomiska resultat och vid årsslutet upprättar byrån ett förslag till bokslut. Ni väljer att ha revisor i bolaget och den praktiska kontakten i samband med revisionen sköter redovisningsbyrån.

Mer om redovisning hittar du här: redovisningsbyrån.nu

Publicerat den
Kategoriserat som Ekonomi

Jobba med redovisning i Stockholm

Om man är utbildad ekonom eller har andra kvalifikationer som passar för att arbeta på en redovisningsbyrå i Stockholm så är detta något som man verkligen bör överväga att göra karriär inom. Att jobba med redovisning i Stockholm innebär att man hela tiden har många uppdrag och detta är något som även ser ut att hålla i sig i framtiden – ett säkert yrkesval således. I Stockholm får man dessutom jobba med alla typer av företag då man arbetar med redovisning – naturligtvis beroende på vilken firma man tillhör – och det kan handla om stora, multinationella företag likväl som att sköta redovisning hos en enskild person som just startat eget. Det finns alltså ingen risk för att bli uttråkad om man jobbar med redovisning i Stockholm – något som annars brukar kunna vara fallet om man utför samma sorts yrke i en mindre stad. Detta då kunderna i en sådan brukar ha ungefär samma omsättning, hålla samma storlek och ständigt återkommer. Variationen i Stockholm gör att arbetet också blir lite mer spännande om man är verksam inom redovisning. 

Återigen – detta beror ju också på vilken sorts byrå du får arbete på inom redovisning i Stockholm. Ofta brukar man här kunna säga att större byråer hanterar större företags redovisning medan mindre redovisningsbyråer sköter om de lite mindre verksamheterna. Detta kan gälla lite som en tumregel om man söker jobb inom redovisning i just Stockholm. 

Ibland kan det också vara en god idé att lära sig yrket från grunden och då kanske börja på en lite mindre byrå för redovisning i Stockholm då detta ofta är en bra sak att ha i sitt CV om man i framtiden vill jobba med lite större företag och deras redovisning. Chanserna finns dock – som sagt – att oavsett storleken på redovisningsbyrån i fråga, man ändå får möjligheten att prova båda delarna.

Starta egen byrå för redovisning i Stockholm

Alternativ nummer tre som man har om man vill arbeta med redovisning i Stockholm är att man startar en egen firma snarare än att arbeta åt någon annan. Detta har både sina för- och nackdelar och man ska här veta att det kan vara ganska svårt att få in en fot på marknaden som nykomling inom redovsining i Stockholm. 

De flesta företag har sin redovisningsbyrå och håller sig kvar vid denna över en längre tid. För att lyckas måste man som nystartad firma jobba mycket med personlig kontakt, bemötande och även vara beredd på att erbjuda lägre priser än vad de etablerade konkurrenterna är villiga att göra – men har man väl lyckats med det, ja då är också chanserna goda att man själv blir etablerad inom redovisning i Stockholm. 

Redovisning i Stockholm är en stor bransch och det finns fortfarande plats för fler företag. Så länge det hela tiden startar nya företag inom olika branscher så kommer alltid att redovisning vara en tjänst som kommer att behövas och speciellt då i Stockholm där ökningen av enskilda firmor är som störst i landet. 

Publicerat den
Kategoriserat som Ekonomi

Teknisk förvaltning i Stockholm där man går till grunden med allt

Om du vill anlita någon som har hand om teknisk förvaltning i Stockholm ska du se till att de har sysslat med sådant förut. Du vill inte ha en ren nybörjare.

Har du lämnat över din tekniska förvaltning till ett företag så kommer de att göra en omfattande och grundlig genomgång av din fastighet. Detta för att säkerställa att det inte uppstått något problem. Skulle så vara fallet har man möjlighet att åtgärda de eventuella problem som uppstått i god tid.

Det är lite som med människan. Hittar man en sjukdom i dess tidiga skede kan det vara möjligt att få bukt med den utan alltför stora ingrepp i vare sig din kropp eller din vardag. Ditt liv flyter på relativt ostört. Så även med en byggnad som blir omhändertagen på bästa sätt.

Teknisk förvaltning omfattar en mängd olika saker

Vad kan en teknisk förvaltning i Stockholm innebära för dig som vill ha hjälp med det? Du kan bland annat förvänta dig att det omfattar allt som gäller tillsyn. Det omfattar skötsel och eventuella underhåll av de byggnader som inbegrips. Här räknas även installationer, såsom exempelvis hissar, in.

Ventilationen är en sak som måste fungera i alla byggnader. Det är en av de delar som också kan ingå i den tekniska förvaltning som du anlitar någon att sköta åt dig. Har du ett kylsystem kan även det hamna under teknisk förvaltning, liksom alla de dagliga och återkommande rutiner som normalt förekommer.

Publicerat den
Kategoriserat som Fastighet

Dooh – utomhusreklam på digitala ytor

Med dagens nya digitala möjligheter kan man skapa digitala ytor utomhus, Dooh, för att visa reklam på. Ett smart sätt att kunna förändra sitt budskap snabbt.

Inom reklamvärlden har ett nytt uttryck dykt upp. Dooh betyder digitala utomhusytor nära hemmet som används till reklam av något slag. Det kan vara en yta på en husvägg eller en stor skylt som står längs med en väg. Var som helst där man har en yta som går att visa reklam på och som är placerad så att många kan se den.

Den digitala världen har slagit igenom stort inom många områden. Och för reklammakare är det en fantastisk möjlighet att kunna visa upp ett företags budskap. Det blir tydligt, snyggt och dessutom går det snabbt och lätt att förändra när och hur man önskar. Därför kan man exempelvis lägga in en slinga med flera olika företags reklam eller bilder ur en reklamfilm.

Tydligt och snyggt med Dooh

Forna tiders reklamskyltar bestod ofta av ett flertal planscher som skulle klistras upp. Det var ett krångligt, tidskrävande och även farligt jobb. Men det var även så att samma reklambudskap blev sittande på utomhusytan under en längre tid.

Med hjälp av dooh kan man numera förändra utomhusytan mycket snabbt. Det gör att man kan visa reklam för flera olika företag på samma yta under samma tidsperiod. En fördel för såväl den som äger ytan som de företag som vill att reklamen ska synas där. Med dooh visas reklamen upp knivskarpt och perfekt.

Hyra mark i Stockholm är en bra idé

När du har fler inleveranser än du har plats med på ditt lager, kan du enkelt utnyttja lite extra utrymme. Det är praktiskt för dig att hyra mark i Stockholm.

Du ställer dit alla varor du tänker sälja under säsongen. Det kan vara en container, eller många, och du är inte begränsad till en viss mängd som ryms på lagret utan får en extra, utlokaliserad lagerplats.

Du kontaktar ett företag som gärna skriver kontrakt med dig under en viss tid, och då kan du hyra mark i Stockholm hos dem så länge du behöver platsen. Det är en bra idé, för du betalar bara för den tid du utnyttjar. Säsongsvaror som julgranar och husvagnar är perfekta att ställa upp på en sådan plats.

Hyra mark som är inhägnad

Det brukar finnas kameraövervakning, lås och larm på en uppställningsplats, men du kan förstås själv gå dit när du behöver fylla på eller hämta dina varor. Det är en trygg lösning för dig, och det sparar utbyggnadskostnader och motverkar platsbrist på din egen firma.

Har du funderat på att köpa in varor för merförsäljning är det också ett fint tillfälle att göra det när du kan ställa dit några extra containrar på din hyrda mark. Vill man göra affärer gäller det ofta att vara påhittig. Du kan vara lyhörd för dina kunders önskemål och beställa hem ett parti av varor som efterfrågas. Dessutom kan du utnyttja chansen till mängdrabatt på stora leveranser, när du har plats för alla sakerna.

Mer information kring att hyra mark kan du hitta på denna sida: https://hyramark.se/

Publicerat den
Kategoriserat som Hyra mark

Konkursansökan – ta juridisk hjälp

Har ditt företag hamnat i en svår ekonomisk knipa där skuldberget växer och där intäkterna inte räcker till för att betala dessa? Det är ett långt ifrån ovanligt scenario och där man till slut inte kan se någon annan utväg än att lämna in en konkursansökan till Tingsrätten. Rådet i det här fallet är att man ser till att anlita en kunnig jurist som kan hjälpa dig.

Varför? Av den enkla anledningen att du genom detta kan ges en möjlighet att dels undvika en konkurs, dels få en mjukare landning om konkursansökan lämnas in och dels också få klarhet i varför du hamnat i denna prekära situation. Det första är givetvis det mest intressanta: kan man undvika en konkurs genom att ta juridisk hjälp?

Låt en jurist hjälpa dig

Vår poäng är den att en skicklig jurist kan förhandla med de borgenärer som ställer krav och som man är skyldig pengar. Det kan då handla om att man sätter upp en realistisk plan för avbetalning eller att delar av skulderna kan skrivas av. Det senare är vanligare än man tror. För många är det viktigare att få in en del av pengarna än inga pengar alls.

Förvisso så kan en konkursansökan innebära att en borgenär får tillbaka pengar, men då handlar det också om att beloppet dels kan bli mindre och dels också om att man kan hamna ganska långt ner i den turordning som finns – och där vi i Sverige följer en förmånsrätt. Det kan innebära att man som borgenär till slut inte får pengarna och därför kan många hellre se att man förhandlar om en lösning innan en konkursansökan lämnas in.

Konkursansökan av en borgenär

Det är även vanligt att man som borgenär är den som lämnar in en konkursansökan i syfte att sätta en gäldenär i konkurs. Vilket är förståeligt: man har kanske lånat ut pengar eller gjort en massa jobb som man inte fått betalt för. Om det går för långt så riskerar man slutligen den egna verksamheten. Självklart vill man ha pengarna!

Även här kan juridisk hjälp vara en nyckel. Detta initialt och för att förhandla om en lösning som sker utanför domstolen – men även i samband med att man, om inte lösningen kan hittas, lämna in en konkursansökan.

Publicerat den
Kategoriserat som Juridik

Fördelarna med en BAM-utbildning

En BAM-utbildning ger er som arbetslag övergripande insikter i allt från säkerhet på arbetsplatsen till förmågan att samarbeta i grupp och kommunicera bättre.

Du ska inom kort ta över rollen som arbetsledare för en avdelning på företaget. Gruppen består av ett gäng erfarna individer som jobbat länge hos er. Dock vet du att avdelningen rapporterat några tillbud på sistone och att det även finns en rad oupplösta konflikter i gruppen. En av medarbetarna har också sjukskrivit sig på sistone på grund av för hög arbetsbelastning. Du ser fram emot övertagandet av gruppen med tillförsikt och avvaktande entusiasm. Kanske skulle du inleda starkt med en utbildning för bättre arbetsmiljö. I så fall är en BAM-utbildning antagligen rätt väg för er avdelning. Kolla upp vem som erbjuder sådana utbildningar i närheten av er.

En BAM-utbildning är till för alla

För många blir värdet i en BAM-utbildning uppenbart först efter att man avslutat den. Det är lätt att bli hemmablind på jobbet och gå in i ett slags “låt gå”-system. När man gått en utbildning i BAM har man nya insikter i vad en bättre arbetsmiljö innebär och man har förnyad syn på vad säkerhet och kommunikation på arbetet innebär. Eftersom utbildningen på många sätt även främjar ledarskap, så rekommenderas den ofta till aspirerande eller nytillträdda chefer som vill ha behändiga metoder till att leda arbetsgruppen. Låt en utbildning i BAM hjälpa ert företag att bli både en tryggare och säkrare arbetsplats där allas styrkor kommer till sin fulla rätt. Boka en BAM-utbildning på denna hemsida: arbetsmiljökurser.se

Publicerat den
Kategoriserat som BAM